Artikel 1 Definities
1. Eenmanszaak Myera, gevestigd aan de Dorpslaan 23, 2957 XA Nieuw-Lekkerland, KvK-nummer: 89536436 staat in deze algemene voorwaarden als Het Bedrijf.
2. De wederpartij wordt in deze algemene voorwaarden akkoord als De Klant.
3. Met de overeenkomst wordt bedoeld de overeenkomst van de opdracht op grond waarbij Het Bedrijf zich tegen betaling van honorarium en kosten bevat De Klant werkt voor De Klant uitgevoerd en waarbij de algemene voorwaarden van toepassing zijn verklaard.

Artikel 2 Toepasselijkheid algemene voorwaarden
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, facturen, werkzaamheden, overeenkomsten, levering van diensten en goederen en facturen door of namen Het Bedrijf waarvoor zij voorwaarden van toepassing hebben verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet expliciet en schriftelijk is afgeweken.
2. De voorwaarden zijn gelijk van toepassing op handelingen van de deur Het Bedrijf in het kader van de opdracht gekozen derden.
3. Van toepassing is steeds de laatste toegezonden versie van deze algemene voorwaarden.
4. De toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van De Klant wordt uitdrukkelijk van de hand aangegeven.
5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of onmogelijk mogen worden, dan blijft het overige in deze algemene voorwaarden bepaalde volledig van toepassing.

Artikel 3 Aanbod
1. Als er geen aanbod is vastgesteld, vervalt het aanbod na 14 kalenderdagen.
2. Het Bedrijf kan niet aan haar aanbod worden gehouden Klant De redelijkerwijs kon begrijpen dat het aanbod, of een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of beschrijving bevat.
3. Een aanbod levert niet automatisch voor vervolgopdrachten op.

Artikel 4 Tarieven en betalingen
1. De overeenkomst wordt voor een bepaalde tijd aangegaan, tenzij de aard van de overeenkomst anders voortvloeit of indien expliciet onderdelen en schriftelijk anders besloten.
2. In het aanbod staat de pakketprijs van de gekozen dienst exclusief btw vermeld. eventuele overige aanvullende kosten, zoals reiskosten, zijn exclusief.
3. Met de acceptatie van het aanbod ontstaat de ontvangst tot betaling, ook wanneer niet het gehele traject van de gehele cursus wordt doorlopen. Achteraf betalen is niet mogelijk. Betaling in termijnen behoort voor het traject wel tot de mogelijkheden, mits dit onmogelijk is. Het Bedrijf is verplicht de werkzaamheden op te korten tot de (volgende) betaling is voldaan. Tijdens de opschorting blijft de betalingsverplichting van kracht.
4. De bij het aangaan van de overeenkomstige tarieven zijn gebaseerd op het op dat moment gehanteerde prijspeil. Het Bedrijf heeft het recht de vergoedingen jaarlijks aan te passen. Zij heeft tevens het recht de vergoedingen, wanneer gewijzigde omstandigheden dit verlangen, aan te passen. Aangepaste tarieven worden zo snel mogelijk medegedeeld aan De Klant. Het Bedrijf zal de tarieven niet aanpassen tijdens het voorlopige van het lastige programma.
5. Facturen dienen binnen 30 kalenderdagen na factuurdatum betaald te zijn, tenzij partijen opmerkelijk schriftelijk andere afspraken hebben gemaakt of op de factuur een andere betaaltermijn vermeld is.
6. Indien De Klant in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, is er sprake van een rechtswege in verzuim en een wettelijke rente verschuldigd. De huur over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat De Klant in verzuim is tot aan het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag.
7. Indien de Klant in gebreke of verzuim is in de nakoming van zijn verplichtingen, komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van De Klant.
8. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van De Klant zijn de vorderingen van Het Bedrijf onmiddellijk opeisbaar.

Artikel 5 Informatieverstrekking
1. De Klant stelt alle informatie voor de uitvoering van de opdracht relevant is tijdig beschikbaar aan Het Bedrijf.
2. De Klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde gegevens, ook indien deze van derden afkomstig zijn. Het Bedrijf zal de gegevens weigeren behandelen.
3. De Klant vrijwaart Het Bedrijf voor elke schade die voortvloeit uit het niet voldoen aan het in dit artikel besloten.
4. Stelt De Klant niet of niet tijdig de verlangde gegevens beschikbaar en loopt de uitvoering van de opdracht zonder vertraging op, dan komen de ontstaande extra kosten voor rekening van De Klant.

Artikel 6 Uitvoering van de overeenkomst
1. Het Bedrijf voert opdracht uit naar het beste inzicht en vermogen uit. Zij is niet aansprakelijk voor het niet bereiken van het resultaat dat De Klant heeft behaald. De Klant bevestigt dat het resultaat van de overeenkomst afhankelijk is van verschillende factoren, waaronder inzet van De Klant.
2. Omdat enkele diensten van Het Bedrijf online worden geleverd, kan zij niet gegarandeerd dat haar diensten op elk moment bereikbaar zijn op elke locatie.

Artikel 7 Wijziging van de overeenkomst
1. Indien tijdens de uitvoering van de opdracht blijkt dat het noodzakelijk is, is de te moeilijke werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in overleg de overeenkomst aan.
2. Indien partijen partijen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het voltooiing van voltooiing worden beïnvloed. Het Bedrijf stelt De Klant deze zo snel mogelijk op de hoogte.
3. Annulering van een overeenkomst door de Klant betreffende het inhuren van Het Bedrijf als spreker is eenvoudig schriftelijk mogelijk. Annulering is tot acht weken voor aanvang van de vaste datum kosteloos; annulering tussen acht en vier weken resulteert in de beëindiging tot betaling van 50% van de opgeloste kosten; bij annulering binnen vier weken wordt het volledig samengestelde bedrag in rekening gebracht.
4. Indien Het Bedrijf niet in staat is te spreken op de overeengekomen datum, zullen partijen in overleg overleg proberen een nieuwe datum overeenkomen te komen. Indien dit niet mogelijk is, is De Klant gerechtigd de overeenkomst te ontbinden.
5. Het is niet mogelijk onmogelijke digitale producten, waaronder een online programma en (groeps)trajecten, te ruilen en/of te vergoeden. Door bestelling en betaling van de digitale producten krijgt De Klant toegang tot zijn aankoop. De Klant stemt er uitdrukkelijk mee in dat hij een minimale afstand doet van het recht gebruik te maken van bedenktijd en het recht de overeenkomst te herroepen.
6. Een traject wordt in principe voor de termijn zoals berekend en wordt uiteindelijk niet automatisch verlengd. Als De Klant wenst dat het traject eerder te beëindigen dan de minimale loopduur, blijft de gehele betalingsverplichting bestaan.
7. Een 1-op-1 sessie kan tot 24 uur voor aanvang kosteloos verplaatst worden; bij annulering binnen 24 uur, of het verstek laten gaan, komt de sessie te ervaren en wordt deze als doorberekend.
8. Het Bedrijf vergroot zich het recht voor wijzigingen aan te brengen in de data en locatie van een evenement. In het geval dat de locatie van de datum door Het Bedrijf wordt gewijzigd, heeft de Klant het recht binnen 72 uur na mededeling van de wijziging te annuleren of zich kosteloos in te schrijven voor een evenement op een later moment. Eventuele restitutie van het riet betaald bedrag door De Klant vindt plaats binnen 30 kalenderdagen na de wijziging.
9. Wanneer De Klant onverwachts verhinderd is voor een evenement, gelden de volgende annuleringsvoorwaarden: De Klant is gerechtigd het aankoopbewijs over te dragen aan een ander, terwijl deze andere persoon aan dezelfde deelnamevoorwaarden voldoet en de nieuwe gegevens verschijnen 72 uur vooraf per e-mail aan Het Bedrijf wordt verplaatst. Restitutie van het volledige bedrag is niet mogelijk.
10. In het vorige lid van dit artikel besloten, kunnen er afwijkende voorwaarden van een evenementenplatform zoals “Eventbrite” van zijn toepassing op de aanschaf van tickets.

Artikel 8 Online programma’s
1. Het bedrijf heeft zich het recht voor op elk moment een deel van het geheel aan functionaliteit van een of meer onderdelen van online programma's te wijzigen of stoppen voor een bepaalde periode van voor altijd. Dit zal te allen tijde aan De Klant worden gecommuniceerd.
2. In het geval van een wijziging zoals genoemd in het vorige lid van dit artikel, om welke reden dan ook, heeft de Klant slechts recht op een pro rato teruggave van het reeds betaalde bedrag.

Artikel 8b Online lidmaatschappen, abonnementen en lidmaatschappen
1.Wanneer een doorlopend abonnement afsluit bij de eventuele is dit de minimale eenmalige kalendermaand. Na deze minimale periode is de klant het abonnement op te zeggen waarbij de opbevestigde pas definitief is als deze door de bevestigd is bevestigd.

2.De klant dient te schrijven aan de onduidelijke aan te geven wanneer, na de minimale kalendermaand, het universele abonnement beëindigd te worden. Hierbij dient de oplossing te worden voorzien van, voor de relevante, relevante informatie. Dit is minimale informatie waaruit blijkt dat de klant juridisch de eigenaar van het abonnement en dus waarschijnlijk is om het universele abonnement te beëindigen. Indien de opzegging niet tijdig, niet compleet en/of niet juist wordt gedaan, loopt het abonnement door tot en met in elk geval de volgende incassoperiode.

3.De geldigheidsduur van het abonnement is geldig en er zich geen onvoorziene omstandigheden voordoen. In het geval van onvoorziene omstandigheden behoud van de onderdelen het recht op het abonnement, of onderdelen daarvan aan de passagier of te annuleren. Er is sprake van onvoorziene omstandigheden als deze voortkomen door verbetering in de softwarevoorzieningen van de derde die essentieel zijn voor het leveren van de verbeterde dienstverlening. In het geval van dergelijke omstandigheden zal de aangewezen de abonnementhouder zo snel mogelijk informeren over de ontstane situatie en samen met de abonnementhouder zoeken naar een, voor beide partijen passende, oplossing die het recht doet aan de waarde van het verrassende abonnement.

4.De betekenis is nuttig om te delen, of het totaal, dienstverlening passendde bij het abonnement te wijzigen en/of te stoppen. De dienstverlening kan kiezen voor een bepaalde periode of voor altijd te doen. Wanneer het aanbieden van het abonnement wordt beëindigd, zal dit uiterlijk een andere halve maand aan de einddatum worden gecommuniceerd aan de abonnementhouder en zal de automatische incasso per einddatum worden stopgezet. Als een incasso al heeft plaatsgevonden zal het riet betaalde bedrag binnen 10 werkdagen worden betaald.

Artikel 9 Overmacht
1. In het geval van overmacht is Het Bedrijf kapitaalkrachtig haar werkzaamheden te onderbreken, verplaatsen of annuleren. Van overmacht is onder meer sprake als de uitvoering van de overeenkomst, al dan niet tijdelijk, wordt verhinderd door omstandigheden waar Het Bedrijf redelijkerwijs geen invloed op uit kan oefenen, zoals ziekte, ongevallen van merk.
2. Indien zich een situatie bevindt als in het eerste lid van dit artikel beschreven, kunnen de verplichtingen van Het Bedrijf tegenover De Klant worden opgeschort zo lang zij niet aan haar verplichtingen kunnen voldoen. Als deze situatie langer dan 30 kalenderdagen heeft geduurd, hebben beide partijen het recht de overeenkomst schriftelijk te ontbinden.

Artikel 10 Aansprakelijkheid schade
1. Het Bedrijf is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit deze overeenkomst, tenzij de schade is uitgesloten of met grove schuld is veroorzaakt.
2. Het Bedrijf is niet aansprakelijk voor schade ontstaan omdat zij is uitgegaan van door of namen De Klant vervangende of onvolledige gegevens.
3. De Klant is eindverantwoordelijk voor het controleren van de kwaliteit van de uitgevoerde werkzaamheden.
4. De Klant blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het toepassen van uitvoeren van kennis of handelingen zoals tijdens een traject, event of online cursus.
5. Het optreden van een locatie en bijwonen van een evenement is geheel op eigen risico.
6. In het geval dat Het Bedrijf een voorwaardelijke verschuldigd is aan De Klant bedraagt de schade niet meer dan het bedrag dat de aansprakelijkheidsverzekering wordt uitgekeerd, dan wel door Het Bedrijf aan De Klant in rekening wordt gebracht.
7. De Klant is vrijwaart Het Bedrijf tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door haar geleverde diensten en producten.

Artikel 11 Intellectueel eigendom
1. De volledige intellectuele eigendomsrechten op de deur Het Bedrijf aan de Klant ter beschikking gesteld materialen, content en advies gebaseerd bij Het Bedrijf. Dit betreft bijvoorbeeld, maar niet uitzonderlijk alle geschreven en gesproken teksten uit onder andere evenementen, programma's, podcasts, live-trainingsdagen. Het is De Klant schijnbaar niet toegestaan het materiaal en verstrekte documentatie te verveelvoudigen, openbaar te maken of aan derden beschikbaar te stellen. De Klant mag onder geen beding de informatie commercieel inzetten, doorverkopen, in eigen programma's opnemen.
2. Elke handeling in strijd met het in dit artikel gestelde wordt gezien als aangetast op het auteursrecht.
3. Bij een problematische komt Het Bedrijf een vergoeding toe ter hoogte van minimaal driemaal de door haar aanvaarde gehanteerde licentievergoeding voor een soortgelijke vorm van gebruik, zonder enig recht te verliezen op vergoeding van overige geleden schade.
4. Wanneer beeldopnames worden gemaakt tijdens een evenement door De Klant dient dit te allen tijde te worden gemaakt aan Het Bedrijf. Deze beeldopnames mogen niet zijn voorzien van geluid en het is uitdrukkelijk verboden deze opnames voor andere doeleinden te gebruiken dan persoonlijk gebruik. Wanneer andere deelnemers op dit beeldmateriaal staan, is tevens toestemming van hen nodig.
5. Het Bedrijf aanvankelijk De Klant een beperkt, persoonlijk, niet-exclusief, niet-sublicentieerbaar en niet-overdraagbaar recht om het online programma te gebruiken voor persoonlijke doeleinden.
6. Bij de beëindiging van het online programma vervalt het recht van de Klant om in te loggen. De tijdens de duur van de overeenkomst geleverde informatie en diensten blijvende eigendom van Het Bedrijf. Het is de eigenverantwoordelijkheid van de klant om het materiaal tijdig door te geven en indien mogelijk op te slaan.

Artikel 12 Bijzondere bepalingen
1. Beide partijen worden bewaard tot geheimhouding van alle verplichte informatie die zij in het kader van hun overeenkomst hebben afgesloten. De Klant wordt voor meer informatie verwezenlijkt naar de privacyverklaring.
2. Tijdens enkele diensten van Het Bedrijf kunnen De Klanten afzonderlijk communiceren. De Klant vervangt geen spam of anderzijds ongewenste mededelingen te verzenden. Het handelen in strijd met deze voorwaarden kan een onmiddellijke bevestiging van toegang en gebruik van de diensten van Het Bedrijf veroorzaken.
3.Het staat Het Bedrijf te allen tijde vrije communicatie of andere delen van de feitelijke informatie zonder nader bericht te verwijderen, indien de inhoud van deze communicatie en informatie het verwijderen daarvan rechtvaardigt.
4. Het bedrijf heeft zich het recht voor de klanten die door hun gedrag het verloop van een gebeurtenis bemoeilijkt of bemoeilijkt, van verdere deelneming aan het mogelijke evenement van toekomstige gebeurtenissen uit te sluiten. Uitsluiting laat de betaling tot betaling van de kosten voor het ongeldige evenement onverlet.
5. Tijdens een evenement kan er door Het Bedrijf beeldmateriaal worden gemaakt voor marketingdoeleinden. De Klant gaat er door aankoop van een deelnamebewijs mee akkoord dat dit materiaal openbaar wordt gemaakt, tenzij vooraf uitdrukkelijk bezwaar gemaakt.

Artikel 13 Klachten
1. De Klant is verplicht om klachten over offertes, facturen en/of de geleverde diensten en producten zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na het ontstaan van de klacht schriftelijk en gemotiveerd te maken aan Het Bedrijf. Zij opzettelijke klachten binnen 14 kalenderdagen te behandelen.

2. Het indienen van een klacht kort de betalingsverplichting niet op.

Artikel 14 Geschilbeslechting
1. Op deze algemene voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing.
2. Partijen zullen enkel een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterst hebben ingespannen een ingewikkelde in totaal overleg te slechten.
3. Alle geschillen zullen slecht zijn door de bevoegde rechter in het arrondissement waarin Het Bedrijf is gevestigd.
4. In het geval van de wettelijke verjaringstermijnen geldt de verjaringstermijn van alle schijnen en verweren tegenover Het Bedrijf en betrokken derden 12 maanden.

Deze algemene voorwaarden zijn voor het laatst gewijzigd op: 24 april 2024

Myera blijkt zich het recht voor om, waar nodig, wijzigingen aan te brengen in de algemene voorwaarden. Je bent zelf verantwoordelijk voor het op de hoogte blijven van de laatste versie van deze algemene voorwaarden. Myera raadt je aan regelmatig na te gaan of er veranderingen zijn.